recent posts

banner image

Budget Oh Budget



Budget, sebut pasal budget banyak perlu maintain dan kurangkan. Dalam expand berbelanja jangan sampai over budget. Haha aku start part makan, ni kalau makan tak ingat dunia atau tahap melantak banyak korang kena bayar tapi sekali - sekala ok la. Overall kat Melaka ini aku budget makan dalam RM 10.00 setiap hari, tapi maybe korang rase aku boleh jimat lagi kan?Ini antara rutin makan harian.

Breakfast
Roti Gardenia Jagung, Coklat and Vanila
Awal pagi sarapan memang jimat la, roti 60 sen dengan air suam.

Lunch

Depends la,overall dalam RM5.00 - RM6.00. So far layan nasi goreng telur mata dan nasi berlauk, air standard la teh o ais @ teh o suam tak pun sirap ais.

Dinner

Mapuley aka Mamak Stall, aku selalu lepak. Dorang pon dah mula kenal aku, regular customer katakan. Huhu teringat kat mapuley Putrajaya. Malam nak makan ikut mood,kalo nak makan memang kene makan la walaupun kenyang time lunch still belum settle down. Kat sane aku try macam-macam,hmm nak compare ngn mapuley Putrajaya. Average spend pun dalam RM6.00 kalo makan heavy set la. Nak jimat layan roti canai dengan teh o,fuhh RM2.00 ja.

p/s: Makan tu biar terjaga, kesihatan harus terpelihara. agar terus sihat di hari tua.InsyaAllah.

Budget Oh Budget Budget Oh Budget Reviewed by Farhan Yusof on October 30, 2010 Rating: 5

2 comments:

Cik Norfa said...

gaji masyuk nanti leh ler makan besar sket kan..begitulah hidup dikotaraya.

Farhan Yusof said...

ehmm kalo gaji macam kat ksm tu ok laa..di makan pon ala kadar ja..hehe meh laa melake ;D

Powered by Blogger.