recent posts

banner image

Ledakan Kemarahan

Baru sahaja kita meraikan sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia, lantas malam 3 September 2013 kita di kejutan dengan pengumuman kenaikan harga minyak RON 95 dan diesel sebanyak 20 sen dari harga asal. Fuhh.. orang ramai berpusu-pusu di sekitar stesen-stesen minyak untuk mengisi penuh minyak kenderaan mereka. Yelah keesokan paginya harga minyak adalah secara totalnya berbeza. Kalau anda melihat suasana di stesen minyak anda seperti melihat laluan tol PLUS.


Ramai antara kita yang tidak berpuas hati akan kenaikan harga tersebut, lantas ledakan kemarahan diluahkan pada laman sosial dan antaranya adalah pada Facebook PM. Bertali arus komen di postkan pada ruang komen PM dan setiap kali di refresh, komen baru masuk.. ya komen penuh kemarahan dan benci.. hmm betul-betul benci.. huhu

Pada keesokan paginya yang tidak diingini terjadi juga, harga makan naik..kedai-kedai makan mengambil terus langkah menaikkan harga makan. Ini memang dijangka apabila umumnya harga kenaikan minyak. So lepas ini banyak lagi kenaikkan barang.. dan alasannya adalah mudah, sebab.. MINYAK NAIK HARGA. So teruskan perjalanan hidup ini dan kerahkan segala usaha anda mencari rezeki, solat, berdoa, bersedekah dan bertawakal. Insya`allah, rahmat dan nikmat Allah seluas-luasnya.

Jom layan lagu ini,Altimet - Kalau Aku Kaya featuring Awi Rafael.
Kredit to : Altimet & Awi Rafael




Ledakan Kemarahan Ledakan Kemarahan Reviewed by Farhan Yusof on September 08, 2013 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.