recent posts

banner image

Jogging Santai



Hi, apa khabar semua. Harap anda sihat dan happy selalu. Well sejak kebelakangan ini terdetik untuk saya berjogging. Huhu.. bunyi macam lama pula tak jogging. Haha never mind, kita semua sedia maklum berjogging adalah suatu aktiviti senaman yang mudah dan santai dilakukan. Reasonnya mudah,jaga kesihatan dan maintain stamina diri. Selang beberapa hari lepas, saya turun ke kawasan padang berhampiran Stadium Mini Teluk Intan. Kelihatan ramai orang melakukan aktiviti riadah, jogging antaranya. Selain itu ada yang bermain bola pada side yang kecil dan bola jaring.

Saya mula start jog sekitar pukul 5 petang dan saya set tamat jogging menjelang waktu magrib. Jog dimulakan dengan stretching anggota badan, ini penting agar condition badan dalam keadaan bersedia.Hehe memandangkan lama jugak tak jogging, set parameter jogging saya bahagikan kepada dua fasa,larian dan berjalan.Saya melakukannya secara berganti-ganti,larian,berjalan,larian dan berjalan keliling padang.

Hoho jogging dimulakan dengan bersemangat(semangat habis nih,hehehe),ok rules no stop untuk rehat and tidak minum air.Jogging,jogging dan jogging,sambil tu lihat keluarga yang sama-sama beriadah, tak lekang juga pasangan yang turut serta jogging,wahh bahagia and romantik'us..hehe. Pandangan tertarik pada satu keluarga ini,yang mana membawa baby kecil dan bersantai duduk bersama.Telatah si kecil memang membuat saya tersenyum.

Fuhh sedar tak sedar dah beberapa pusingan telah saya buat,hahh letih... air oh air. Hausnya..Emm tapi saya teruskan,agak slow laa jugak tapi saya cuba tak berhenti berjogging. Dalam pada itu satu method saya nak syor kan kat anda semua untuk jogging,well anda mampu lakukannya tanpa berpakaian jogging. Anda window shopping saja,hehehe tapi nak lagi berkesan anda pergi ke tempat yang betul-betul besar dan bertingkat dengan ini anda dapat jogging dengan bergaya sekali,hahh tapi jangan sampai pokai berbelanje mana la tahu kan, tengok-tengok ada barang yang berkenan.Ermm saya ingat nak try method ni la lain kali tapi buat anda semua.. jangan leka dengan masa.

Emm tempoh jogging saya stop menjelang maghrib,bagi anda yang nak start semula berjogging.. Selamat Kembali Berjogging !!!

Jogging Santai Jogging Santai Reviewed by Farhan Yusof on April 01, 2011 Rating: 5

2 comments:

Anonymous said...

dan saya tersenyum sendirian membacanye...

farhan yusof said...

hehehe jom jogging sama-sama

Powered by Blogger.