recent posts

banner image

Sepintas Lalu Tahun Baru Cina



Gong Xi Fa Cai, Happy Chinese New Year. Seperti setiap tahun yang sebelumnya kaum cina menyambut perayaan ini penuh meriah, di malam ambang menyambut perayaan Tahun Baru Cina mereka berkumpul beramai-ramai bersama keluarga makan besar, sik fan (time to eat). Anak -anak pula ada yang tak sabar bermain mercun papannya, huhu meriah dan mengamit telinga, wahhhhh. Jiran saya chinese, so hehe is a wonderful to share the hapiness with them. Limau mandarin antara benda yang saya nantikan, satu kotak pun boleh saya habis kan, mandarin maniac saya ini. Seperti perayaan Raya Puasa mereka turut memberi kuih muih dan biskut yang already make seperti kuih sepit, kuih bakar, biskut kacang dan sebagainya (yang halal saja la). My mum sediakan apam gula hangus yang kecil-kecil (hehe yang ini pun saya makan) untuk di berikan kepada keluarga mereka. Its a tradition family kami saling tukar-tukar juadah perayaan.

Oh My Angpow
Tahun Baru Cina takkan meriah tanpa paket merah atau pun angpow. Hehe saya dapat dua, adik saya dapat dua jugak. Well it make my day so happy lol. Thanks aunty Su and her family. Gong Xi Fa Cai.

Sepintas Lalu Tahun Baru Cina Sepintas Lalu Tahun Baru Cina Reviewed by Farhan Yusof on February 14, 2011 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.