recent posts

banner image

Hidup Baru Di Melaka

Pada 22 September aku send resume kepada satu company IT dekat Melaka through email, ini pun offer job yang aku temui di wall facebook pensyarah kolej.Well diorang reply jawapan pada hari aku send resume. 29 September and aku perlu attend fast walk interview.Alhamdulillah, selepas fast walk interview aku dapat call pada hari berikutnya dan 18 October aku perlu lapor diri dekat sana. SHE Monitorings (M) Sdn. Bhd. nama company tersebut.Thanks to my old buddy,Haziq Anwar tumpang bermalam kat rumahnya di Melaka.
After quiet long aku habis contract kerja di Putrajaya, ini lah job yang require aku untuk bekerja.Seminggu sebelum lapor diri aku pergi ke Melaka untuk settle down tempat tinggal aku nanti,lame sangat aku tak pergi Melake almost 4 years after my friend wedding.Finally aku datang semula ke sini, yup umpama sirih pulang ke gagang.Melaka tempat aku mulakan hidup sebagai seorang pelajar IPTS.Sekarang aku akan berada disana untuk berkerja pula.

Bandar Hilir Melaka

My plan nak settle tempat tinggal untuk first day search not accomplish,susah gak nak cari bilik sewa yang budgetya mampu aku bayar.Dari Bandar Melaka berhampiran dengan tempat kerja aku cari hingga ke Alor Gajah. Fuhh memang jauh dam meletihkan,aku decide nak bermalam dekat rumah member tapi agak lewat malam. Kolej Risda Melaka destinasi aku malam tu,well nasib baik ada tempat bermalam disana. Itu pun aku stay kat bilik seorang student junior,thanks and may Allah Bless you,semoga success dalam studies.
Second day aku terus cari mencari tempat tinggal and seketika perjalanan ke Bandar Melaka i receive mesej dari my friend yang ada bilik sewa kat area Melaka Raya,kawasan so far ok and selamat, RM250 sewa termasuk bill air dan elektrik. Bilik bujang yang totally dah lengkap..huhu siap ada air condition..sejuk wooo. Aku consider terus dafar bilik, settle masalah tempat tinggal.Now ready to came here back with bagasi barang dan my motosikal and ready to work.

Hidup Baru Di Melaka Hidup Baru Di Melaka Reviewed by Farhan Yusof on October 27, 2010 Rating: 5

2 comments:

Booty Martinez said...

wah bestnye..tidur dlm aircond. hikhik

entry baru : Ayang vs Abang

Farhan Yusof said...

sejuk woo...setiap pagi beku kesejukan..

Powered by Blogger.